Monday 12 February 2018

Aku rindu kebersamaan itu.

Bismillah

Hampir 4 bulan,
Kita solat berjemaah,
Kita bermathurat bersama,
Kita saling bersalaman,
Saling berbalas tawa dan senyuman,
Makan di dalam talam yang sama,
Tanpa ada rasa yang membezakan sesiapa,
Hari-hari terasa semakin berkat,
Mengajar dan menambah bekal nasihat,
Buat bekal diri dan makanan nurani.

Dan di sini semula aku,
Bermujahadah meneruskan juang,
Mutabaah amal yang cuba digagahi,
Walau seorang,
Sedikit berat terasa,
Sedangku tahu yang kita buat dahulu,
Tak sikitpun bertambah beza,
Mungkin kerana melakukan bersama,
Ada rahmat Allah dalamnya,
Kadang ku cari teman yang ada,
Buat merawat rindu,
Pada kebersamaan itu.

Apa khabar kalian?
Moga tetap baik-baik saja,
Tetap dalam kebersamaan yang sama,
Yang kalian jadikan kekuatan,
Buat tujuan kebaikan,
Dalam dunia di mana,
Terlalu mudah manusia bersama,
Untuk tujuan-tujuan sebaliknya.







No comments:

Post a Comment

Entri Terakhir Saya

Bismillah. Pejam celik pejam celik, dah tujuh tahun dah umur blog ini. Saya masih ingat pesan Kak Teh masa dia menolong saya membuka a...